• LAKIOTIS
  • ASDA
  • ANASES
  • KOUTAGIAR
  • ROUSSOS
  • NIKITA
  • PAPADEA
  • ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΛΑΜΠΡΑΚΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΕΝΗΡΓΗΣΕ Ο Ο.Π.Α.Α.Π. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ

 

Σε έρευνα που διενήργησε ο Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής, Αθλητισμού και Πρόνοιας (ΟΠΑΑΠ) του Δήμου Περιστερίου, σχετικά με τις ασχολίες, τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα που δημιουργήθηκαν στα παιδιά κατά της διάρκεια της καραντίνας, καταγράφηκαν σημαντικά αποτελέσματα που αποτελούν κριτήριο για την διαμόρφωση των παιδαγωγικών προγραμμάτων, αλλά και βασικό στοιχείο για την προετοιμασία μας σε μια νέα πιθανή αντίστοιχη κατάσταση lockdown.

Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 405 γονείς. Στην συντριπτική πλειοψηφία τους (99,3%) οι ερωτώμενοι ήταν γονείς των οποίων το παιδί/τα παιδιά ήταν εγγεγραμμένο/α σε κάποιον από τους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς του Δήμου Περιστερίου, την τρέχουσα σχολική περίοδο.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι τα παιδιά στην πλειοψηφία τους (47,9%) απασχολούνταν παίζοντας με τα παιχνίδια τους. Λιγότερες απαντήσεις καταγράφηκαν για τις λοιπές κατηγορίες, όπως διάβασμα ιστοριών, εξιστόρηση παραμυθιών, παιχνίδι με το κινητό κ.λπ. Από τις απαντήσεις που δόθηκαν γίνεται έκδηλη η πρώτιστη ανάγκη του παιδιού προσχολικής ηλικίας για ελεύθερο παιχνίδι, δημιουργικότητα και φαντασία.

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΟΙ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Αναφορικά με τα βίντεο που δημιουργούσαν και αναρτούσαν οι παιδαγωγοί στην επίσημη σελίδα των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών του Δήμου Περιστερίου (στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook), οι γονείς απάντησαν ότι αυτά άρεσαν στα παιδιά, από πάρα πολύ μέχρι αρκετά.

Τα παραμύθια και οι κατασκευές ήταν τα δημοφιλέστερα βίντεο με ποσοστά 36,3% και 22,5% αντίστοιχα, γεγονός που αποδεικνύει ότι πράγματι, οι παιδαγωγοί δημιούργησαν βίντεο τα οποία ανταποκρίνονταν σε μεγάλο βαθμό στα ενδιαφέροντα και στις ανάγκες των παιδιών.

Οι πολίτες ενημερώνονταν για τις νέες δράσεις συνηθέστερα, από τη σελίδα στο Facebook (53,8%), αλλά και τηλεφωνικά από τις παιδαγωγούς (25,4%).

Αναφορικά με τον τεχνολογικό εξοπλισμό αξιοποιούσαν περισσότερο το κινητό τηλέφωνο (39,3%), αλλά και τον φορητό υπολογιστή (27,4%), το τάμπλετ (17,8%) και τον σταθερό υπολογιστή (11,6%).

Φαίνεται πως οι συμμετέχοντες στην έρευνα επέλεξαν τόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και την άμεση τηλεφωνική ανθρώπινη επαφή, προκειμένου να διατηρήσουν την επαφή τους με τους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Περιστερίου.

Αναφορικά με τις απόψεις τους για την επικοινωνία τους με το προσωπικό των βρεφονηπιακών σταθμών οι γονείς εκφράστηκαν απόλυτα θετικά και χαρακτηρίσαν την μεταξύ τους επικοινωνία, ως ακολούθως: «άψογη, ικανοποιητική, άριστη και επαγγελματική, εξαιρετική, υπέροχη, επαρκή, εποικοδομητική, ουσιαστική και ζεστή, δημιουργική, ότι βοηθά αρκετά με ιδέες απασχόλησης, αναγκαία και ευεργετική για τη ψυχολογία των παιδιών μας, πάντα διαθέσιμες, καθησυχαστικές…».

Παρόλα αυτά, ένα μικρό ποσοστό -2 μόλις απαντήσεις- εξέφρασαν την επιθυμία για μεγαλύτερη επικοινωνία, του τύπου: «θα ήθελα απευθείας επικοινωνία με το παιδί, μέσω messenger, viber, skype» και «μακάρι να υπήρχε πιο διαδραστικός τρόπος επικοινωνίας για να βλέπονται και τα παιδάκια μεταξύ τους».

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Αξιοσημείωτες είναι και οι απόψεις των γονέων που ζητούν «Να υπάρχει μια επικοινωνία με συμβουλές».

Το Γραφείο μελετών, ερευνών και προγραμμάτων, ο πρόεδρος, η αντιπρόεδρος και η διευθύντρια των ΠΣ, λαμβάνοντας υπόψη τους τις ανάγκες των γονέων για πιο εξειδικευμένες οδηγίες και συμβουλές, διοργάνωσαν την τηλεημερίδα με θέμα «Τα μικρά παιδιά στην εποχή της πανδημίας». Παράλληλα, διενεργείται σχεδιασμός για διεξαγωγή νέων τηλεημερίδων που αφορούν καίρια θέματα παιδιατρικής, ψυχολογίας κ.ά. κατόπιν προτροπής των γονέων και των παιδαγωγών των παιδικών σταθμών του δήμου Περιστερίου.

Κλείνοντας, θα αναφερθεί ένα απόσπασμα που αντικατοπτρίζει τις απόψεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των γονέων που συμμετείχαν στην έρευνα «Η δουλειά που γίνεται στο σπίτι δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με τη δουλειά που κάνουν οι δασκάλες στο σχολείο. Τα μέσα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη φυσική παρουσία και επαφή των παιδιών με τις δασκάλες και σίγουρα δεν κεντρίζεται το ενδιαφέρον τους, τόσο όσο με την άμεση επαφή που διασφαλίζεται μέσα στις τάξεις τους».

 

(ΙΟΥΛΙΟΣ 2020)

  • TAXIARHES
  • TAXIARHES
  • PAPADEA
  • PAPADEA
  • PAPADEA
  • ΛΕΩΝΙΑ
  • HONDOS CENTER
  • ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • ΛΑΚΙΩΤΗΣ

Ειδήσεις

  • ASDA
  • ANOIKTOI