ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ 13ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΜΕΣΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Τέσσερις εκπαιδευτικοί του 13ου ΓΕΛ Περιστερίου ολοκλήρωσαν πρόσφατα ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης που σχεδιάστηκε από τον πιστοποιημένο εκπαιδευτικό οργανισμό Euromentor για να ενισχύσει τις στρατηγικές διδασκαλίας τους με έμφαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Η εβδομαδιαία εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 24 έως τις 28 Ιουνίου στη Βαρκελώνη, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με κωδικό έγκρισης 2023-1-EL01-KA122-SCH-000129204 και χρηματοδοτήθηκε εξ’ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με Εθνική Μονάδα Συντονισμού για την Ελλάδα το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Η επιμόρφωση κάλυψε βασικά θέματα που σχετίζονται με τον ψηφιακό γραμματισμό, την επικοινωνία, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα, (the 4C’s) προετοιμάζοντας τους εκπαιδευτικούς για να επιστρέψουν στις τάξεις τους εφαρμόζοντας μεθοδολογίες αιχμής.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί Παντέλη Μαρία ΠΕ06, Κατρακάζας Χαράλαμπος ΠΕ03, Ματζώρου Τριανταφυλλιά ΠΕ02 και Σολωμού Αμαλία ΠΕ04. παρακολούθησαν ένα εντατικό πρόγραμμα που διήρκεσε πέντε ημέρες. Το μάθημα στόχευε στην εμβάθυνση της κατανόησης της μαθητοκεντρικής μάθησης και των παιδαγωγικών πλαισίων που υποστηρίζουν τα «4Cs»: επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη.
Κύρια σημεία της επιμόρφωσης ήταν:
Θεωρητικό υπόβαθρο: Το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια κατατοπιστική παρουσίαση των 4Cs, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς μια σταθερή βάση για να ενσωματώσουν αυτές τις έννοιες στις διδακτικές πρακτικές τους.
ΤΠΕ και ψηφιακός γραμματισμός: Τη δεύτερη ημέρα, η εστίαση μετατοπίστηκε στη βελτίωση των δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού, μια κρίσιμη συνιστώσα της σύγχρονης εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί διερεύνησαν διάφορα εργαλεία ΤΠΕ που μπορούν να ενισχύσουν τις μαθησιακές εμπειρίες στην καθημερινότητά τους.
Συνεργατικές δομές μάθησης: Οι συμμετέχοντες διερεύνησαν συνεργατικές δομές μάθησης και τεχνικές ομαδικής εργασίας, μαθαίνοντας πώς να καλλιεργήσουν ένα συνεργατικό περιβάλλον τάξης που ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την ομαδική εργασία των μαθητών.
Visual Thinking Strategies &; Game-Based Learning: Οι εκπαιδευτικοί δοκίμασαν καινοτόμες στρατηγικές μέσω δραστηριοτήτων οπτικής σκέψης και μάθησης με βάση το παιχνίδι, οι οποίες μπορούν να κάνουν πολύπλοκες έννοιες πιο προσιτές και ελκυστικές για τους μαθητές.
Κριτική σκέψη και συνεργασία: Το τελευταίο μέρος της εβδομάδας έδωσε έμφαση σε πρακτικές στρατηγικές για την τόνωση της κριτικής σκέψης και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, εξοπλίζοντας τους εκπαιδευτικούς για να καλλιεργήσουν αυτές τις κρίσιμες δεξιότητες στις τάξεις τους.
Πολιτιστικά Δρώμενα στην εκπαίδευση: Το μάθημα περιελάμβανε επίσης πολιτιστικές δραστηριότητες, όπως ένα μουσειακό εργαστήριο, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς έμπνευση και ιδέες για την ενσωμάτωση πολιτιστικών εμπειριών στη διδασκαλία τους.
Το μάθημα ολοκληρώθηκε με μια τελετή πιστοποίησης, όπου κάθε εκπαιδευτικός έλαβε Πιστοποιητικό Παρακολούθησης, αναγνωρίζοντας τη δέσμευσή του για επαγγελματική ανάπτυξη και αριστεία στην εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν επίσης τα απαραίτητα έγγραφα για την κινητικότητα Erasmus+ (Europass), διασφαλίζοντας ότι η συμμετοχή τους αναγνωρίζεται σε όλη την Ευρώπη.
Το ταξίδι δεν αφορούσε μόνο την επαγγελματική εξέλιξη. Παρείχε επίσης στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να γνωρίσουν στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Βαρκελώνης.
Οι πιο πάνω εκπαιδευτικοί είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις νέες γνώσεις και εμπειρίες τους με τους συναδέλφους και τους μαθητές τους. Αυτή η επιμόρφωση σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στη δέσμευση του σχολείου μας να παρέχει την υψηλότερη ποιότητα εκπαίδευσης και να προετοιμάζει τους μαθητές μας για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του 21ου αιώνα.
Η διοίκηση και το προσωπικό εκφράζουν την εγκάρδια ευγνωμοσύνη τους στους εκπαιδευτικούς για την αφοσίωσή τους και στους διοργανωτές της επιμόρφωσης για τη διευκόλυνση μιας τέτοιας μετασχηματιστικής εμπειρίας. Ανυπομονούμε να δούμε τον θετικό αντίκτυπο που θα έχει αυτό στη σχολική μας κοινότητα.
Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το IKY και το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ για την επιχορήγηση που μας δόθηκε για τη συμμετοχή στο σεμινάριο.
(Δελτίο Τύπου)
(ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024)